Kerro hyvin!

Huonosti tehtyä ja tylsää viestiä ei huomaa kukaan, vaikka se seikkailisi kuinka hienoissa kanavissa. Koulutan uusia yrittäjiä kertomaan asiansa niin, että se huomataan.

Uusien yrittäjien antamasta palautteesta voi päätellä, että koulutus on tarpeen. On vaikea oivaltaa, mikä omassa yritystoiminnassa on kiinnostavaa. Kun olet sisällä, et pysty katsomaan ulkoapäin.

Kun viestit yrityksestäsi, muista ainakin että:

  • Huomio on herätettävä ensivilkaisulla. Siksi tärkeintä on se, mitä kerrot ensimmäisenä. Yllätä! Innosta! Saa kiinnostumaan lisää! Tärkein ei ole aina kiinnostavinta.
  • Tiivistä! Lyhyt on parempi kuin pitkä. Yksi iso laadukas kuva on parempi kuin viisi pientä keskinkertaista.
  • Kun kerrot tuotteistasi tai palveluistasi, muista huomioida asiakkaasi. Kohdista viestisi hänelle, huomioi hänen mahdolliset tarpeensa ja toiveensa.
  • Älä kerro, että tuotteesi ovat hyviä, vaan näytä se. Kerro teoista ja tapahtumista ja anna asiakkaan itse huomata, kuinka hyvä tuotteesi on.
  • Älä anna kieli- tai kirjoitusvirheiden viedä huomiota! Kerro ymmärrettävästi! Koukeroinen kieli ei tee asiasta hienompaa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *